Ефективни стратегии за стартиране на бизнес

октомври 28, 2022

Стартирането на собствен бизнес е едно от най-вълнуващите и удовлетворяващи преживявания, но как се започва? Има много различни стратегии да подходите към стартирането му. Преди да вземете решение, е важно да обмислите бизнес идеята си, времето, с което разполагате, и сумата, която искате да вложите в него. Събрахме шест ефективни стратегии и стъпки, които ще ви помогнат да подобрите шансовете си за успех при стартиране на бизнес.

#1 Правилно мислене

Обществеността често чува за успехите, постигнати за една нощ, защото те са чудесно заглавие. Това обаче рядко е толкова просто – те не виждат годините на мечтаене, изграждане и позициониране преди голямото публично представяне. Поради тази причина не забравяйте да се съсредоточите върху своето бизнес пътуване и да не измервате успеха си с този на някой друг.

#2 Последователността е от ключово значение

Новите собственици на бизнес са склонни първоначално да се хранят с мотивацията си, но се разочароват, когато тя отслабне. Ето защо е важно да си създадете навици и да следвате изпитани стратегии за бизнес, които не само водят до ефективност, а и помагат, в моменти когато мотивацията изчезне.

#3 Изготвяне на бизнес план, стратегия за развитие и стъпки за постигането ѝ

Някои собственици на фирми се впускат с главата напред, без да гледат, и просто измислят нещата в движение. Други, остават блокирани от анализа и никога не започват. Може би сте смесица от двете – и точно там трябва да сте. 

Най-добрият начин за постигане на всяка бизнес или лична цел е да напишете всяка възможна стъпка, която е необходима за нейното постигане. След това подредете стъпките по това, което трябва да се случи първо. Някои стъпки могат да отнемат минути, а други – много време. Ефективната стратегия за стартирането на вашия бизнес ще ви отведе до успех, само ако продължавате да предприемате следващите стъпки за развитието му.

Обърнете изключително внимание на стратегията за поставяне на цели. За да бъдат те изпълними и да водят до ефективни резултати, е необходимо да определите краен срок за постигането на всяка от тях. След това проследете напредъка си. 

Например стратегическата цел може да бъде да се достигнат продажби от 20 000 лв. през първата година от стартирането на бизнеса. 

#4 Избор на финансиране за вашия бизнес

Съществуват много различни начини за финансиране на бизнеса – някои изискват значителни усилия, а други са по-лесни за получаване. Съществуват две категории финансиране: вътрешно и външно.

Вътрешното финансиране включва:

  • Лични спестявания;
  • Кредитни карти;
  • Средства от приятели и семейство.

Ако финансирате бизнеса със собствени средства или с кредитни карти, ще трябва да плащате дълговете по кредитните карти и ще сте загубили част от богатството си, ако бизнесът се провали. Ако позволите на членове на семейството си или на приятели да инвестират в бизнеса ви, рискувате да се почувствате зле и да обтегнете отношенията си, ако фирмата фалира. Собствениците на предприятия, които искат да сведат до минимум тези рискове, могат да обмислят външно финансиране.

Външното финансиране включва:

  • Кредити за малки и средни предприятия;
  • Безвъзмездни средства за малки предприятия;
  • Ангелски инвеститори;
  • Рисков капитал;
  • Групово финансиране.

На малките предприятия може да им се наложи да използват комбинация от няколко източника на капитал. 

Помислете колко пари са необходими, колко време ще отнеме, преди компанията да може да ги изплати, и доколко сте толерантни към риска. Независимо от източника, който използвате, планирайте печалба. 

#5 Развитие на дигитален маркетинг

Ако днес сте предприемач и не използвате цифровите инструменти, процеси, стратегии и т. н. , значи сериозно пропускате нещо изключително.

Социалните мрежи, уебсайт и блогове, технологично интегрирания маркетинг чрез използване на анализи, показатели, модели на поведение на клиентите онлайн, стратегиите за онлайн реклама т. н., предоставят възможност на стартиращия бизнес за по-голям контрол и проследяване.

#6 Инвестирайте в инструмент за управление на взаимоотношенията с клиентите (т.нар. CRM софтуери)

Тази стратегии се свързва с доброто познаване на клиентите на бизнеса. За да можете да продавате на клиентите си, трябва да научите всичко за тях. Можете да проведете проучване за това кои са вашите клиенти, какво харесват, какво не харесват и др. , като проучите компании, които обслужват подобна аудитория.

Прилагайки ефективно тази стратегия, вие ще бъдете в по-добра позиция да създавате продукти и услуги, маркетингови послания и други, които достигат и говорят директно на вашата аудитория. Познаването на клиентите е от ключово значение за стартирането на успешен бизнес.


Препоръчваме ви:

Риболов – Ръководство за начинаещи

Инвестиция по време на криза – Как да изберем?

Къщичка за птици – Направи си сам

Оставете коментар

Your email address will not be published.