Как научните изследвания и политическите инициативи могат да превърнат социалните и емоционалните умения във фокус на детското образование

Резюме

Качества и умения като критично мислене, творчество, решаване на проблеми, постоянство и самоконтрол – които често се наричат общо некогнитивни умения или социални и емоционални умения – са жизненоважни за пълноценното развитие на децата. Те са свързани с академичните постижения, продуктивността и колегиалността на работното място, положителните здравни показатели и гражданското участие и се възпитават чрез житейския и училищния опит. Затова развиването на тези умения трябва да бъде изрична цел на общественото образование. Това може да бъде постигнато чрез инициативи в областта на научните изследвания и политиката, включващи по-добро дефиниране и измерване на тези умения; разработване на по-широки учебни програми за насърчаване на тези умения; гарантиране, че подготовката на учителите и професионалната им подкрепа са насочени към развиване на тези умения у техните ученици; преразглеждане на училищните дисциплинарни политики, които често са в противоречие с възпитанието на тези умения; и разширяване на практиките за оценяване и отчетност, за да се превърне развитието на цялото дете в централен елемент на образователната политика.кан академи

Въведение и основни моменти

Значението на така наречените некогнитивни умения – които включват способности и качества като умения за критично мислене, умения за решаване на проблеми, социални умения, постоянство, творчество и самоконтрол – се проявява по много начини през целия ни живот. Така например по-голямото съсредоточаване като ученик подобрява усвояването на умения, а творчеството се свързва широко с артистичните способности. Устойчивостта и уменията за общуване са от решаващо значение за успеха в работата, а уважението и толерантността допринасят за силни социални и граждански взаимоотношения.obrazovanie bez ranici

Подкрепата за некогнитивните умения – наричани често социални и емоционални умения – обаче се простира далеч отвъд това случайно признаване на тяхното въздействие. Емпиричните изследвания установяват ясни връзки между различните некогнитивни умения и положителните резултати в живота. Всъщност изследователите са се съсредоточили върху оценката на това кои умения са важни и защо, как се измерват и как и кога се развиват тези умения, включително взаимно подсилващото се развитие на некогнитивните и когнитивните способности през годините на обучение на учениците в училище1.безплатни образователни платформи

Същевременно тази работа е свързана с ясни предизвикателства, включително такива, свързани с наличието на данни (по отношение на измерването, валидността и надеждността), трудността да се установи причинно-следствената връзка и необходимостта да се преодолеят пропуските в различни области на изследване. Това насочва към необходимостта от предпазливост при разработването на образователни политики и практики, които имат за цел да развиват некогнитивни умения. Независимо от това, като се има предвид решаващата роля, която некогнитивните умения играят в подкрепа на развитието на когнитивните умения – както и значението на некогнитивните умения сами по себе си – този въпрос е от голямо значение за създателите на политики.obr.education

Настоящата кратка информация за политиките, която се фокусира върху набор от умения, които могат и трябва да бъдат преподавани в училищата, се основава на редица научни публикации, в които обикновено се използва терминът „некогнитивни умения“, а не други. Джеймс Хекман, виден икономист, носител на Нобелова награда, нарече тези умения „тъмна материя“, за да признае тяхното разнообразно естество и предизвикателството да бъдат точно обозначени. Различни области и експерти ги наричат социални и емоционални умения, поведенчески умения, междуличностни и вътрешноличностни умения, житейски умения, наред с други термини, но настоящото изложение няма за цел да реши този въпрос. Поради това на много места използваме некогнитивни умения, както и социални и емоционални умения и други термини.kan akademia

В това кратко изложение се обяснява защо е толкова важно да включим тези умения в целите и компонентите на общественото образование и се посочват необходимите стъпки за осъществяването им.

Основните моменти включват:

Съществуват значителни връзки между некогнитивните умения и резултати като продуктивност и колегиалност на работното място, положителни здравни показатели и гражданско участие. Съществуват също така обширни доказателства за връзките между непознавателните умения и академичните постижения. Освен практическото им значение, те са и просто положителни качества.

Изследванията върху развитието на непознавателните умения показват, че те са по-скоро пластични, отколкото постоянни, и че реагират на различията в качеството на училището, средата, в която живеят децата, и различните родителски инвестиции.образование без раници

Тъй като некогнитивните умения са важни и могат да бъдат развивани в училищата, тяхното развитие трябва да бъде изрична цел на общественото образование. На практика обаче основната образователна политика в областта на К-12 като цяло не дава приоритет на развитието на тези умения в класната стая и нито образователните политики, нито организацията на ресурсите са склонни да се оформят така, че да подкрепят или стимулират училищата да правят това.

Докато се стремим да разберем по-добре как да включим некогнитивните умения в политиката и практиката, пилотните примери предоставят модели, от които да се учим и адаптираме. Тези примери могат да помогнат за информиране на изследователските и политическите инициативи, както и за мисленето за училищния дизайн и култура, необходими за превръщането на тези умения в основен компонент на образованието:

По-добро дефиниране и измерване на тези умения: Включването на социално-емоционалните умения в дневния ред на образователната политика изисква, първо, да се определи задоволителен и конкретен списък на тези умения, както и системи или скали за тяхното измерване. Необходими са измервания и методологически изследвания, за да се утвърди пълен и точен списък на свързаните с образованието некогнитивни умения и да се осигурят показатели, които са надеждни и използваеми.

Разширяване на учебната програма: Идентифицирането на тези некогнитивни умения, които играят важна роля в образованието, следва да предизвика дискусия за това как да се разработят по-широки учебни програми и конкретни стратегии за обучение, за да се насърчат тези умения, включително да се насърчи благоприятната за тях среда в училищата и класните стаи.