Какво е спедиция – дейност, която съчетава организиране и управление на транспортирането на стоки от едно място до друго. Но не се заблуждавайте – тя не включва единствено физическото придвижване на товари.
Отговаря и за цялостната логистика около него – складиране, документиране, опаковане, застраховане, митническо оформяне и още. Хората, имащи отговорността за коректното изпълнение на тези задачи, се наричат спедитори.
Те влизат в ролята на посредници между изпращача на продуктите и отделните видове логистични услуги.
А защо спедицията е така необходима за вашия бизнес, разберете, след като прочетете докрай днешната статия на „Татковци“.
Стягайте се за път, потегляме!
Какво е спедиция и защо е приятел на бизнеса ви
Необходимост от спедиция имат брандовете в безкрайно различни ниши – от производствени компании за мебели до онлайн магазини за облекла и аптеки.
Като притежатели на бизнес, сами знаете, че най-важното е клиентите ви да са удовлетворени. За целта е необходимо първо вие да се сдобиете с нужните за работния ви процес ресурси. Чак когато те добият завършената си форма, следва да ги изпратите до получателите им.
И за първото, и за второто са ви нужни стабилни спедиторски услуги.
Ще ви изненадаме ли, ако ви кажем, че служителите, извършващи спедиция, не само организират превоза на товарите, но и анализират нуждите на клиента?

Това е важно за вас, тъй като по този начин се гарантира най-удачното и ефективно икономически логистично решение. Задължително е да се имат предвид видът на стоката (чуплива, опасна, нетрайна), сроковете за доставка, бюджета и дестинацията.
Освен това, за качественото изпълнение на логистични услуги, е ценно да се вземе под внимание обема и честотата на превоза.
Именно гореописаните изисквания на вашия бизнес се нуждаят от задълбочен анализ. Какво би станало, ако тази стъпка се пропусне, ще попитате. Отговаряме – загуби, забавяния и недоволни клиенти.
Избегнете уронен престиж и гневни потребители и изберете доверен спедитор. Освен вече споменатото, той ще се погрижи и за подбора на най-подходящ маршрут, съобразен с различните видове транспорт.
Спедиция и вашият бизнес – партньорство, гарантиращо успех
На въпроса „Какво е спедиция?“ вече си отговорихте успешно. Но запознати ли сте с различните видове на услугата?
Те биват вътрешна – обхваща транспорта на стоки в рамките на една държава. Международна – досещате се, че тя е по-комплексна, тъй като всяка страна има свои специфични регулации и митнически процедури.
Ако смятате, че дотук се изчерпват типовете спедиция, значи ще ви учудим. Съществува и така наречената мултимодална разновидност на превозната услуга.
Тя комбинира няколко вида превоз в една верига. Например товар, който пътува първоначално с кораб, а след това със сухопътен транспорт като влак и накрая с камион.
След като уточнихме това, е време да отговорим на най-важния въпрос, а именно:
Защо ви е нужна спедиция? Нейното значение се крие в няколко компонента.

Ще започнем с ефективност на доставките. Вашият бизнес разчита на нея както за да получите суровини, така и за да доставите готовите продукти на потребителите. Добре организираната спедиция редуцира времето за доставка и намалява риска от повреди или загуби.
Професоналистите в тази индустрия са способни да откриват най-рентабилните логистични решения. Благодарение на това вие сте спокойни, че сте изразходили минимален бюджет за транспорт. А оптимизирането на разходите е изключително важно за прогреса ви.
Динамичността на съвременния свят не подминава и логистичната сфера. Пазарът изисква скорострелни реакции.
В случай че определена верига бъде нарушена (поради катастрофа, метеорологични условия и др.) спедиторите бързо ще предложат алтернативни решения и маршрути, чрез които да се избегнат забавяния.
А за да сте напълно спокойни, направете карго застраховка.
Още ползи от спедицията
Какво е спедиция, ако не осъществител на международната търговия? Представете си свят, в който сте принудени да растете в пределите на една държава и да не съществува опцията да прогресирате и да се разширите на по-голямо поле.

И последно, но не е по важност – крайните клиенти имат очаквания за надеждни и навременни доставки. Щом ги изпълните, вие си осигурявате доволни потребители и отлична безплатна реклама.
Когато човек е доволен, той бърза да се похвали, а това води до разпознаваемост на вашия бизнес и привличане на нови клиенти.
Вярваме, че се убедихте, че спедицията е стратегически партньор, с помощта на който си осигурявате сигурен растеж.