Значението на дигиталния маркетинг

Стратегиите за дигитален маркетинг помагат на търговците да определят цели, да се насочат към аудитория и да разработят план за дигитален маркетинг, който най-добре достига до тази аудитория. Тези стратегии осигуряват насока за дадена кампания или програма и рамка за оценка на резултатите.

Днес всичко е дигитално и дигиталния маркетинг е интегриран в почти всеки аспект на бизнеса, променяйки фундаментално начина, по който компаниите комуникират и доставят стойност на клиентите.

Така че, ако вашият бизнес не може да приложи и изпълни дигитална агенция във все по-разрастващ се глобален онлайн пазар, вие просто няма да можете да се конкурирате.

Дигитални маркетингови стратегии

Междуканален маркетинг, многоканален маркетинг, омниканален маркетинг или какъвто и да е термин, който предпочитате, е свързан с ангажирането с вашия клиент или потенциален клиент през всеки цифров канал и всяко устройство. От входящата кутия до социалните мрежи – и през лаптопи, таблети и смартфони – днешните потребители се движат безпроблемно и напълно очакват да сте там с тях, осигурявайки безпроблемно, интегрирано изживяване.

За да ви помогнем да изградите успешна междуканална маркетингова стратегия, ето задълбочени описания на най-широко използваните дигитални маркетингови канали:

Имейл маркетинг

Имейл маркетингът е една от най-старите и най-известни форми на дигитален маркетинг, използван както от B2B, така и от B2C търговци. С имейл маркетинга вие събирате данни за клиенти в различни допирни точки на пътя на клиентите, класифицирате ги, за да разберете предпочитанията на вашите потенциални клиенти и в крайна сметка получавате разрешение да ги добавите към вашия имейл списък(и).

Съдържанието на имейл може да включва информация за вашите продукти и услуги, новини за вашата компания и събития, персонализирани оферти, истории за успех на клиенти, връзки към казуси и технически или бизнес консултации. Стойността е от решаващо значение, за да се гарантира, че вашите имейли се отварят и четат, а не се изтриват веднага. Персонализираното съдържание и подходящи оферти допринасят значително за повишаване на ангажираността.

Имейл маркетингът е отчасти изкуство и отчасти наука. Вашите имейли и цифрови активи трябва да бъдат привлекателни и ангажиращи, но трябва да има баланс между изпращането на твърде много имейли и недостатъчното изпращане.

Видео маркетинг

Видеото е един от най-мощните налични дигитални маркетингови канали. Хората обичат видео. Те гледат видеоклипове за забавление и проучване и споделят видеоклипове. Всъщност YouTube отчете повече от два милиарда месечно влезли зрители. Както B2B купувачите, така и B2C потребителите вземат решения за покупка благодарение на видеото.

Видео маркетингът изгражда разпознаваемост на марката, повишава дигиталния трафик и увеличава процента на реализация. Видеоклиповете, вградени в съдържанието на блога, са крайъгълен камък както на B2B, така и на B2C стратегии за маркетинг на съдържание от години.

Споделянето на видео е ключът към привличането на повече очи към съдържанието ви. Ето защо ще искате да използвате сайтове на трети страни, като YouTube, и да популяризирате видеоклипове на вашия уебсайт и канали в социалните медии. Насърчавайте другите да споделят вашите видеоклипове.

Поддържайте видеоклиповете си кратки и по същество. Обхватът на вниманието е кратък, така че ключът е да предоставите страхотно съдържание по увлекателен начин.

Маркетинг в социалните медии

Социалните медии са чудесен начин да достигнете до конкретна целева аудитория и да се свържете директно с клиенти, потенциални клиенти и партньори. Коя платформа(и) за социални медии използвате зависи от това към кого искате да се насочите. Facebook все още е най-голямата платформа за социални медии в света. Twitter все още е популярен сред B2B купувачите. Instagram и TikTok са невероятно популярни сред потребителите от хилядолетието и Gen Z, а LinkedIn е чудесно място за свързване с B2B купувачи в ранните етапи на цикъла на покупка.

Всяка социална медийна платформа разполага с различни видове съдържание, но всички са много фокусирани върху видео/изображения. Така че, докато създавате съдържание, винаги имайте предвид как искате да го разпространявате чрез социалните медии и след това коригирайте съответно.

Ще продължат да се появяват различни платформи, така че търговците трябва непрекъснато да адаптират тактиките за дигитален маркетинг, за да се възползват максимално от всяка налична платформа. Например TikTok не съществуваше преди септември 2016 г., а днес има повече активни потребители от LinkedIn, Twitter, Pinterest и Snapchat.

Текстови съобщения (SMS и MMS)

Освен имейл маркетинга, текстовите съобщения са най-прекият начин за достигане до клиентите, но подобно на социалните медии, съобщенията трябва да са кратки, за да бъдат ефективни. Маркетинговите екипи могат да използват услуги за кратки съобщения (SMS), които са само текстови, или мултимедийни съобщения (MMS), които могат да включват видеоклипове и gifs.

Маркетинг на съдържанието

Маркетингът на съдържанието ви позволява да персонализирате обхвата си на различни потенциални клиенти и клиенти, докато представяте вашето послание. Колкото по-персонализирано е вашето съдържание, толкова по-вероятно е то да заинтересува, заинтригува и задържи вниманието на човека. Вашето съдържание обаче трябва да съответства на намеренията и интересите на вашата целева аудитория; трябва да осигури някаква стойност, за да стимулира ангажираността и реализациите.

Типовете съдържание могат да включват копие на имейли, целеви страници, инфографики, електронни книги, бизнес справки, рекламни банери, видеоклипове, текстови съобщения, реклами, бюлетини, съобщения за пресата, статии, блогове и цифрови пощенски картички. Съдържанието може (и трябва) да се използва в различни канали, но цялото ви съдържание трябва да има последователен глас и послание.

Добрата стратегия за оптимизиране на търсачките (SEO) оптимизира съдържанието на уебсайта (целеви страници, блогове и т.н.), така че да се показва по-високо и по-често в резултатите от търсенето, привличайки трафик към вашето съдържание. Добрите SEO резултати зависят от ключовите думи и оптимизация по ключови думи. Използването на проучени ключови думи и ключови думи с дълга опашка (3+ фрази с думи) във вашето уеб съдържание ще подобри SEO и ще осигури най-високи резултати по отношение на трафик и реализация. Органичното свързване от страници на трети страни с висок авторитет е друг начин за подобряване на ранга на страницата и привличане на потенциални клиенти към вашето съдържание.

Рекламата с плащане на щракване (PPC) се отнася до плащане за всяко щракване върху конкретна връзка. Търсачките и повечето сайтове за социални медии предлагат PPC възможности. PPC реклами в Google Ads ще се показват в емисиите на вашите целеви клиенти и потенциални клиенти.

Маркетингът в търсачките (SEM) е вид PPC реклама, която може да бъде доста въздействаща. Това включва плащане на търсачка, за да показва маркетингови съобщения (копие) и връзка на видно място, когато посетителите търсят по конкретни ключови думи.