Въпреки че управлението на успешен спа център може да бъде предизвикателство, според Лин Макнийс, президент на Международната спа асоциация, спа индустрията има бонуса да бъде (почти) устойчива на Secret Spa рецесия.
Причината е проста: когато времената станат трудни, нуждата от облекчаване на стреса нараства.
За милиони хора това означава да посетят спа център, за да им помогнат да прекъснат връзката и да презаредят батериите си. Всъщност, по време на пика на рецесията през 2008 г. Secret Spa спа индустрията в САЩ регистрира повече от 160 милиона посещения, увеличение от почти 16 процента спрямо предходната година, с общи приходи от 12,8 милиарда долара. До 2013 г. броят на годишните спа посещения се е увеличил до 164 милиона, с общи приходи от 14,7 милиарда долара.
Това, което прави тези числа още по-впечатляващи, е, че спа индустрията Secret Spa се състои главно от хиляди индивидуално притежавани спа центрове. Въпреки че има редица вериги спа центрове, никой от тях не заема господстващо положение в индустрията.
Вижте също: Как да имате най-добрия ден на откриване
Стъпка 1: Създаване на бизнес план за вашия спа център
Управляването на СПА център изисква нещо повече от опитен специалист.
Ще ви е необходим и солиден бизнес план , който да ви помогне да спа център идентифицирате потенциалните си разходи и да създадете пътна карта, която можете да следвате. По-долу са някои от ключовите решения, които бизнес планът може да ви помогне да вземете.
Определете услугите, които ще предлагате и приходите, които трябва да генерирате
Въпреки че има много услуги, които можете да предложите, Международната спа асоциация счита бизнеса за спа център, стига да предлага поне две от следните услуги: масаж, грижа за кожата или процедури за тяло.
Отделянето на време за внимателен избор на вашите предложения за услуги ще ви помогне да разграничите по-добре бизнеса си от вашите конкуренти. Например, може да решите, че искате да се спа специализирате само в няколко услуги, вместо да предлагате голямо разнообразие. Или може да решите, че искате да предлагате услуги, които обикновено не се предлагат в други местни минерални извори.
Видове спа услуги
Услугите, предлагани в повечето дневни спа центрове, обикновено spa center попадат в три категории: грижа за кожата и тялото, обезкосмяване и грим.
Спа услугите за грижа за кожата и тялото могат да включват:
- Ексфолиране на лице и тяло, което може да включва използването на солени блясъци, лак за тяло, ензимни пилинги и маски за тяло като кал или парафин
- Масажи, които включват различни стилове масаж на цяло тяло, масаж на лице и масажи на ръце или крака
- Обвивки и компреси, използвани за борба с целулита и намаляване на задържането на вода
- Хидротерапевтични процедури, като хидромасажни вани и процедури с гореща вана
- Почерняване на тялото, което включва автобронзанти и солариуми
Услугите за обезкосмяване могат да включват:
- Електролиза
- Кола маска (лице, крака, ръце, бикини, гръб и подмишници)
Гримьорските услуги могат да включват:
- Приложение на козметика
- Цветен анализ
- Боядисване на мигли и вежди
- Удължаване на мигли
- Пробиване на уши
Помислете какво оборудване трябва да закупите
Вие ще искате да оцените цената на оборудването, необходимо за предлагане на определена услуга спрямо потенциала за печалба.
Някои услуги, като хидротерапия, може да изискват spa значителна инвестиция, особено ако трябва да надстроите инфраструктурата си (като инсталиране на водопроводни линии и електричество), както и цената на самото оборудване.
Може да решите да ограничите първоначалните услуги, които предлагате, докато вашият спа център достигне определен праг от клиенти, паричен поток и спестявания, за да си струва допълнителната инвестиция.
Решете аудиторията, която искате да привлечете
Докато луксозните дневни спа центрове традиционно се възприемат като услуга, която се харесва предимно само на жени, редица успешни спа центрове все повече проектират услугите си така, че да се харесат на мъже, както и на двойки.