Всеки хотелиер и домакин се сблъсква с въпроса как да увеличи приходите и печалбата си, без да повишава цените или да харчи прекалено много. Когато сте потопени в ежедневните операции, може да е трудно да видите голямата картина, а получаването на правилните отговори може да е сложно. Макар че има много начини да увеличите приходите на хотела си в зависимост от нуждите на вашия обект, ето над 10 тактики, с които да започнете.sveti nikola kavatsite

1. Изграждане на пътна картаsmartoffice.bg

Преди да започнете стратегията си за приходите, трябва да знаете къде се намира бизнесът Ви в момента: от крайния резултат и потоците от приходи до маркетинговите усилия и резултатите от онлайн рецензиите. Познаването на фиксираната цена на една налична стая е от съществено значение, за да се изчисли как да се определят правилните тарифни планове, датите за промоции и групови оферти и дали да се инвестират време и усилия в конкретни OTA канали. С тази информация можете да създадете точна и персонализирана пътна карта, която ще ви помогне да насочите стратегията си за продажби в правилната посока.хотел каваците

Не е задължително пътната ви карта да бъде официална, но тя трябва точно да отразява текущото състояние на вашия бизнес по отношение на финансите, резервациите, приходите и разходите, за да можете да планирате подходящи цели за бъдещето. Освен това пътната карта или бизнес планът на хотела ще трябва да се преглежда и ревизира всяка година, за да се постигнат оптимални резултати.семеен хотел на каваците

2. Сегментирайте целевия си пазар

Ключов компонент на хотелския маркетинг е създаването на личности на гостите, за да можете да адаптирате маркетинговите си усилия по подходящ начин. Трябва да разберете кои са вашите гости, защо избират да резервират при вас и каква е основната им причина за пътуване, за да разберете как да насочите маркетинговите си усилия. Отговорите на тези въпроси ще ви помогнат да разработите сегменти на гостите и ще ви предоставят мощни данни за рационализиране на маркетинговата ви стратегия и дейността по продажбите.семеен хотел на първа линия

За илюстрация, може да забележите, че вашето място за настаняване привлича предимно бизнес пътници на възраст между 35 и 45 години и че тези гости избират да отседнат във вашия хотел поради близостта ви до конгресен център, в който се провеждат много корпоративни събития. Знаейки това, можете да провеждате уникални маркетингови кампании и платени реклами, които популяризират оптималното местоположение на вашия хотел и са насочени директно към бизнес пътниците.

Може да забележите, че имате различни демографски характеристики на гостите в зависимост от сезона. Ако случаят е такъв, можете да добавите още една персона на гостите и да създадете подходяща маркетингова кампания, насочена към тази специфична група. Сегментирането на пазара на гостите и изграждането на целеви кампании е стратегическо и ще ви даде нови идеи за увеличаване на приходите на хотела.хотел созопол

3. Продавайте опита вместо сделката

В наситения пазар на пътувания е важно хотелските имоти да покажат това, което ги прави уникални. Като хотелиер трябва да поставите най-добрите и най-различни аспекти на своя хотел на преден план в уебсайта си и в профилите си в социалните медии, така че потенциалните гости да могат да започнат своето преживяване още преди да пристигнат за престоя си. Може да си мислите, че това е трудно да се направи, ако имате малко, основно място за настаняване, но истинското разграничение е между предлагането на транзакция (основна стая и храна) и преживяване (незабравим престой). Често това може да се постигне с обслужване отвъд границите, вместо да се разчита на моден дизайн.

Предоставянето на уникално преживяване на гостите може да стане част от стойностното предложение на вашия хотел. Персоналът трябва да обърне внимание на неудовлетворените нужди и проблеми на клиентите ви и да положи усилия да ги накара да се почувстват като в нещо специално. Ще ви трябват и реални доказателства или отзиви на клиенти, които да ви помогнат да популяризирате уникалното предложение, което предоставяте. Ако успеете да намерите нещо, което да отличава вашето място за настаняване, на свой ред ще привлечете повече гости на хотела и ще увеличите приходите.sveti nikola kavatsite

4. Увеличете максимално онлайн обхвата с мениджър на канали  

Как да увеличите броя на онлайн резервациите? Основната функционалност на мениджъра на хотелски канали е да разпределя инвентара на стаите ви в няколко различни онлайн туристически агенции (OTA) едновременно и да синхронизира резервациите с вашата система за управление на собствеността (PMS) в реално време, за да оптимизира заетостта, като същевременно избягва свръхрезервациите. Това означава, че можете да продавате една и съща стая в различни ОТА, като Booking.com, Expedia, TripAdvisor и др., и веднага щом стаята бъде резервирана, наличността ще бъде премахната от другите канали. Мениджърът на канали може да свърже вашите стаи с по-широка аудитория, като ви осигури по-голяма видимост, достигне до повече пътници и в крайна сметка увеличи приходите и заетостта на хотела.

Въпреки че използването на мениджър на канали е чудесен начин да продадете наличността на стаите си, ще трябва да платите комисиона на ОТА.

5. Изграждане на директен канал с резервационна системаsmartoffice.bg

Можете да използвате система за резервации, за да балансирате резервациите, които получавате чрез ОТА, и да увеличите директните резервации, които са без комисиона и се обработват чрез уебсайта на вашия хотел. Резервационната система ще позволи на посетителите да правят резервации директно на вашия уебсайт или в социалните канали, като например страницата ви във Facebook. Оптимизирайте страниците на хотелския си уебсайт за SEO оптимизация, за да насочите възможно най-много директен трафик към уебсайта си.

С интегрирана резервационна система потенциалните гости имат безпроблемен начин да резервират своите резервации или допълнителни услуги (подобрения в стаята, късно освобождаване, закуска и др.). Винаги се възползвайте от възможностите за кръстосани продажби на вашия уебсайт.

Винаги проследявайте директната резервация с имейл за потвърждение, за да уверите гостите, че хотелът ви е легитимен, и изпращайте съобщения по-близо до настаняването като приветствие с подробни инструкции.

6. Партньорство с местни предприятия 

Изграждането на силни взаимоотношения с други предприятия в местната общност е друг чудесен начин, по който хотелът ви може да генерира повече приходи.

За да започнете, проучете местния бизнес и кой може да се възползва от споразумение за съвместен маркетинг. Много предприятия и организации могат да насочат вашето място за настаняване, като например малки туристически агенции, туроператори, конферентни центрове, училища и др. Вижте дали не можете да сключите споразумение, при което те да препоръчат вашия хотел в замяна на комисиона.

След това подобрете пакетните предложения на хотела си. Например можете да рекламирате партньорства с местни туристически фирми и да предлагате допълнителни услуги. Съвместното създаване на умни пакети в сътрудничество с местни доставчици може да доведе до нови източници на продажби.

7. Опитайте с динамично ценообразуване

Независимо от вида на хотела, трябва редовно да преразглеждате плановете си за ценообразуване и прогнозирането на заетостта. Тъй като търсенето се променя постоянно, трябва да можете да се адаптирате към променящите се пазарни условия и да реагирате по подходящ начин. Ето къде динамичното ценообразуване може да помогне.

Динамичното ценообразуване в хотелиерството е практика на използване на гъвкава стратегия за ценообразуване на хотелска стая или услуга въз основа на пазарното търсене, която обикновено се използва за увеличаване на цената при увеличаване на търсенето. Основната концепция зад динамичното ценообразуване в стратегията за управление на приходите е проста: цената на хотелска стая или легло в хостел ще се определя въз основа на търсенето и предлагането. Цените на стаите обикновено трябва да се увеличават, когато търсенето надвишава предлагането (за да се извлече полза от ADR), и да се намаляват, когато търсенето е слабо (за да се увеличи заетостта).sveti nikola kavatsite

Следенето на предстоящите събития ще помогне на вашите оценки и ще ви позволи да достигнете потенциала си за приходи, особено извън сезона. Не е зле да следите и ценообразуването на конкурентите – това може да ви помогне да прогнозирате по-добре търсенето и да ви даде конкурентно предимство, когато решавате как да коригирате цената си.

8. Подходящи за мобилни устройства smartoffice.bg

Да направите уебсайта си адаптивен и пригоден за мобилни устройства вече не е опция, а необходимост. 63% от пътуващите казват, че използването на смартфони за планиране или резервиране на пътуването им е изключително важно, а 58% ги използват за резервиране на настаняване. Казано по-просто, ако искате да получите повече резервации и да увеличите приходите на хотела, наличието на сайт, готов за работа с мобилни устройства, е необходимост.

Широкото разпространение на мобилните технологии също променя очакванията на потребителите. Не е достатъчно да имате умалена версия на уебсайта си като мобилна страница. Вашият мобилен сайт трябва да има уникален дизайн. Милениалите и представителите на поколението Z очакват бързо, елегантно и персонализирано мобилно изживяване. Ако не оптимизирате сайта си за мобилни устройства, пропускате огромна възможност да увеличите заетостта на хотела си.

9. Усъвършенствайте дигиталния си маркетинг

Уверете се, че покривате всички основни канали за цифров маркетинг. На първо място се уверете, че информацията ви е точна и актуална навсякъде, където потенциалните гости ви намират. Съвременните пътници проучват бизнеса ви онлайн, за да проверят отзивите или да намерят конкретна информация – от мрежите в социалните медии и уебсайта ви до списъка в Google My Business и профилите в ОТА. Потърсете името на имота си във всяка търсачка, за да го видите през техните очи.

Второ, можете да използвате инструментите за цифров маркетинг във ваша полза. Можете да създадете ангажиращи кампании в социалните медии, да изпробвате нов социален канал, като например TikTok, или да автоматизирате имейл кампании, насочени към завръщащи се гости или корпоративни партньори.

За да извлечете максимална полза от различните си социални канали, уверете се, че проследявате конкретни показатели като ангажираност, импресии и обхват, за да определите кои стратегии работят добре. Непрекъснато ги тествайте и повтаряйте, за да провеждате успешни кампании за дигитален маркетинг.

10. Използвайте висококачествени визуализации

Малко неща ще завладеят потенциалните гости повече от висококачествени изображения. Изображенията на вашия имот имат потенциала да разкажат визуално една история и да подтикнат пътниците да направят резервация. Проучванията показват, че 67% от потребителите смятат, че ясните и подробни изображения имат по-голяма тежест от дългото описание (54%) и от оценките и отзивите на клиентите (53%). Да не говорим, че много от сайтовете на ОТА отхвърлят изображения с ниско качество, което затруднява одобряването на обявата ви.smartoffice.bg

Снимките трябва да помагат на потенциалните гости да си представят, че се намират във вашия имот. Тази емоционална привлекателност ще ангажира повече хора с вашата обява и ще ви помогне да увеличите приходите си. Всъщност в проучване, проведено от Visual Web Optimizer, е доказано, че по-големите изображения увеличават резервациите на хотели с 9,46%. Така че, когато става въпрос за изображения, е добре да помните, че колкото по-високо е качеството им, толкова по-високи ще бъдат директните ви продажби.