Имануел Кант твърди, че „човек може да стане човек само чрез образование“. Да преподаваш означава да предаваш знание, изкуство, техника, ноу-хау. Да образоваш означава да се стремиш да осигуриш развитието на всички способности (физически, интелектуални и морални) на човек.avigea.net
Следователно да преподаваш означава да образоваш, но да образоваш не означава автоматично да преподаваш! От съществено значение е да се даде възможност на всички индивиди, самостоятелно или с други, да посрещнат, особено чрез култура, предизвикателствата на живота, както лично, така и колективно. Член 26 от Всеобщата декларация за правата на човека говори за „право на образование“. Същото право се споменава и в членове 10, 13 и 14 от Международния пакт за икономически, социални и културни права. Тези членове признават: • семейството като „естествена и основна единица на обществото“, от която се очаква да осигури „издръжката и образованието на децата, за които отговаря“ (член 10); • „образованието трябва да бъде насочено към пълното развитие на човешката личност и към укрепване на зачитането на правата на човека и основните свободи” (чл. 26); • образованието трябва да позволява на всички хора да играят полезна роля в едно свободно общество и да „насърчава разбирателството, толерантността и приятелството между всички нации, расови или религиозни групи“, като по този начин допринася за мира (член 26).състезателна математика
Същите идеи се намират в Конвенцията за правата на детето (членове , 23, 28, 29, 40). Ако да образоваш означава да предаваш ценности и знания, връзката с религиите изглежда съвсем естествена. В действителност религиите също учат, възпитават, предават: догми, свещени книги, литургия. Като цяло те призовават към уважение към човешката личност, към (материални или морални) блага на човека, както и към опазване на природата. Въпреки че днес ценностите на религиите вече не се считат за основополагащи, те наистина вдъхновяват социални проекти и вярващите, дори когато са малцинство, все още са малцинство, което действа и има значение. I – Религии и модерност Бих казал, че днес има две основни кризи: (1) Криза на интелигентността. Свръхинформирани сме – но можем ли да разсъждаваме? Шумът, непрекъснатото движение, лавината от виртуални съобщения често ни превръщат в жертви на стрес.ментална артиметика цени
Много от нас изпитват истински затруднения при организирането на знанията си. Това е правилото на „всичко точно сега“, до степен, че това, което наричаме „вътрешен живот“, се е превърнало в рядкост. (2) Другата криза е в предаването на ценности. Семейните, моралните и религиозните ценности вече не са нещо естествено. Невежеството по въпросите на религията е масово в западните общества. Според известните графити по стените на Сорбоната „забранено е да се забранява“ – така нашата земя се е превърнала в плаващ сал. В момент, когато нашият свят се утвърждава като глобализирано пространство, където всички култури са поставени под въпрос и където религиозният феномен е вездесъщ, религиозната перспектива не може да бъде оставена настрана: без нея е невъзможно да се разбере историята, братството или човешката съвест.школа по математика пловдив
С други думи, днес твърде много млади хора са наследници без наследство и строители без образци. Ето защо някои хора подкрепят преподаването на религия в училищата. II Завръщането на религиите Като положителен резултат от тези две кризи откриваме завръщане към религията (не казвам завръщане към християнството). Мюсюлманите си връщат собствените места за поклонение на Запад. Насилствените действия и убийствата, извършени в името на религиозни убеждения, дават на религиите страшно име. Да се чуди човек. Иска се да се знае – още повече, че глобализацията благоприятства междурелигиозния диалог. Някои стереотипи бяха разбити от действителни инициативи: имам предвид фестивала на религиите, който се празнува тук в Ливан на 25 март, и административното обучение на имами във Франция, което стана възможно благодарение на Католическия институт в Париж. След няколко десетилетия е вероятно човекът да е овладял материята (земното кълбо, без да се изключва страничната вселена). Знаем, че ден след ден се правят открития за матрицата на живата материя. Но след като всичко е обяснено на човека, остава да се обясни какво всъщност е човекът. След като притежаваме най-сложните инструменти, ще възникне проблемът как да ги използваме.Образователен център „Авигея“
И тогава има проблеми със злото и смъртта. Неизбежно всички си поставяме въпроса за смисъла на живота и един ден „сакралното” ще се наложи като съществен компонент на човешката душа. III – Християни и образование. Най-ранните монашески училища, появили се на европейския континент, са вдъхновени от Платон и Аристотел, като предлагат интелектуално и морално образование, които да се подхранват взаимно. При разработването на техните представи за дълг и жертва, смекчени от божествената любов (Бергсон) и обръщането на сърцето, християните бяха накарани да вземат под внимание свободата.jump math