В тази поредица от статии разглеждаме препоръчания от Kalmar подход стъпка по стъпка към екологично ефективни операции по обработка на товари. В част 2 обсъждаме как да създадем дългосрочна стратегия за инфраструктурата и решенията за зареждане, необходими за оборудването за обработка на товари, задвижвано с електричество.abo 2012

Тъй като терминалите и логистичните оператори по целия свят се обръщат към екологично ефективни решения, за да отговорят на изискванията на заинтересованите страни и на вътрешните цели за намаляване на емисиите, един от най-големите въпроси пред операторите е как да проектират инфраструктурата на своя обект. Ключов момент при вземането на решение е изборът на най-добрите варианти за захранване на бъдещото оборудване за обработка на товари, като същевременно се използва производството на енергия от възобновяеми източници, когато това е възможно.

„Всичко започва с разбирането на начина на работа в терминала, интермодалните или логистичните центрове. След това можете да съобразите своите оперативни, финансови и екологично ефективни цели с наличните на пазара решения. По този начин можете да подготвите своята краткосрочна, средносрочна и дългосрочна стратегия“, казва Кристофър Сааведра, мениджър „Услуги за проектиране на терминали“ в Kalmar.або 2012

Днес потенциалните възможности за захранване на оборудването за обработка на контейнери и товари варират от конвенционален дизел, биодизел и сгъстен природен газ (CNG) до нови горива като хидротретирано растително масло (HV100) и водород, чак до изцяло електрическо оборудване. HV100 и водородът предлагат значително по-ниски емисии от дизеловото гориво или CNG, но зависят от нови производствени и дистрибуторски инфраструктури, които все още не са изградени в световен мащаб. От друга страна, напълно електрическите решения, захранвани с възобновяема енергия, позволяват почти нулеви емисии на място, но изискват надеждна и добре планирана система за зареждане.

Електрическите решения печелят място
Търсенето на оборудване за обработка на товари с електрическо задвижване нарасна бързо през последните няколко години. „Имаме електрически мотокари от 80-те години на миналия век, но истинският бум започна през 2019 г., когато пуснахме на пазара първия си среден електрически мотокар“, казва Дейвид Пилтен, мениджър бизнес развитие в Kalmar Forklift Trucks. „Екологичната ефективност е на много високо място в дневния ред на компаниите в наши дни, а електрическите мотокари са на път да се превърнат в най-популярната опция сред нашите клиенти.“товаро-подемна техника

„Екологичната ефективност е на първо място в дневния ред на компаниите в наши дни, а електрическите мотокари са на път да се превърнат в най-популярната опция сред нашите клиенти.“

Вероятно най-ключовият въпрос при проектирането на инфраструктурата за машини с електрическо задвижване е осигуряването на достатъчен капацитет за зареждане не само за настоящия автопарк, но и за прогнозираните бъдещи операции. „В момента зареждането на оборудването все още е контактно, въпреки че разглеждаме различни решения за безжично или индуктивно зареждане“, казва Пилтен. „В по-близко бъдеще проучваме и възможности за автономно или автоматично зареждане, което не изисква операторът да излиза от машината, за да свърже кабела за зареждане. Това са разработки, които очакваме да бъдат внедрени през следващите няколко години.“стелажни системи

Наред с решенията за зареждане, технологията на батериите напредва с големи темпове, водена от масовата индустрия за електрически автомобили. „През последните две-три години бяха въведени няколко нови химически състава на батерии, които ще стават все по-икономични с нарастването на производствените обеми“, отбелязва Пилтен.

„За да отговори на тези основни въпроси – броят на зарядните станции, необходими за вашия автопарк, и най-доброто място за тях – Kalmar разработи възможности за симулация и емулация, за да провери концепциите за оперативно обслужване и да оцени различните алтернативи въз основа на разположението на клиента“, казва Кристофър Сааведра.