Една поразителна статистика поставя в контекст състоянието на образованието в Африка днес. Според най-новата актуализация на състоянието на глобалното образование, почти 9 от 10 деца в Субсахарска Африка не могат да четат и разбират прост текст до 10-годишна възраст. В световен мащаб 70% не могат да изпълнят тази задача – увеличение от 57% преди пандемията от COVID-19. образование
Децата, които не са посещавали училище, не са успели да научат това, което е трябвало, а в някои случаи дори са забравили уменията, които са придобили преди това. Тази опасна ситуация продължава: около 160 милиона ученици в страните от Източна и Южна Африка са били извън училище за известен период от време поради затваряне на училища, свързани с COVID, и около 34% от подрастващите момичета остават извън училище днес. кан академия български език
На Международния ден на образованието бих искал да допринеса за глобалните усилия да се подчертае тази пълноценна криза в обучението и да се подчертае важността и неотложността на усилията, насочени към връщането на децата в училище и ускоряването на възстановяването и напредъка в обучението.
Дори в контекста на конкуриращи се кризи – инфлация, енергетика, продоволствена сигурност, климат – това е криза, която е твърде тежка, за да бъде игнорирана. Основното образование, но също така средното, висшето и техническото и професионалното обучение ще определят способността на това поколение да получава работа и да допринася за икономическия растеж в бъдеще.
Неуспехът да се интегрират милиони деца и младежи в производствени дейности в една глобална икономика, основана все повече на знания и цифрови умения (с потенциално над 230 милиона работни места, които ще изискват цифрови умения в Африка до 2030 г.), може да доведе до социални вълнения в няколко години – сценарий, с който никой политик не иска да се сблъска.obr.education
Скорошният опит в Източна и Южна Африка показва, че напредъкът е възможен дори в лицето на многобройни трудности като ограничени бюджети, висок демографски растеж и културни норми, които ограничават възможностите за жените и момичетата.
Например финансирането от Международната асоциация за развитие, фондът на Световната банка за най-бедните икономики, който предоставя нисколихвени заеми и безвъзмездни средства, беше използвано добре през последните години – включително по време на пандемията COVID-19 – за:
изградете 22 500 нови класни стаи в Руанда между 2019 и 2022 г.
запишете още 2,3 милиона ученици в безплатни начални училища в Демократична република Конго през учебната 2021-2022 г.
увеличаване на броя на студентите, записани в акредитирани програми за висше образование в Мозамбик със 75% между 2018 г. и 2022 г.
предоставят на 27 000 юноши момичета и жени в Сомалия комбинация от грамотност, смятане, житейски и професионални умения, които ще им позволят да подобрят прехраната си.khan academy българия
и значително увеличаване на броя на ресурсните центрове за приобщаващо образование (от 113 през 2017 г. на 1050), подкрепящи повече от 61 000 деца със специални нужди в Етиопия.
Тези примери и други са описани подробно в завладяваща история, публикувана днес, за да вдъхне надежда на фона на крещящи и ужасни прогнози за загуба на учене и неуспешна работа. Но тези интервенции са само една част от решението.
Трансформирането на образованието ще изисква силен политически ангажимент в дългосрочен план, за да доведе до необходимите политически реформи, увеличено финансиране и променени социални норми.образование без раници
На Международния ден на образованието, моля, присъединете се към моя призив за увеличаване на доказани резултати и направете повече, за да разширите достъпа до училища, да предоставите на повече млади хора качествено образование и търсени умения и да дадете възможност на всички деца, независимо от техния пол или ниво на способности , така че никой да не бъде изоставен. Заедно можем да запретнем ръкави и да поведем обрат в образованието!