Не сте сигурни за значението на „брандинг“? Не се тревожете! Брандирането е една от онези маркетингови концепции, които са малко неясни и могат бързо да станат объркващи дори за хора, които са учили маркетинг.

Днес ще разгледаме „какво е брандиране“ и ще се опитаме да дадем ясен отговор с прости думи и примери!брандиране на автомобили

За да разберем концепцията за брандиране, първо трябва да знаем какви са продуктите и марките. Да тръгваме!

Дефиниция на продукта

Това означава, че даден продукт може да бъде всичко – от престой в хотел, полет, езиков курс до дрехи, храна, четка за зъби и т.н.

За да илюстрираме дефиницията на продукт и ролята, която той играе при определянето на марката, ще използваме примера с водата:ребранд

Водата е свободно достъпен ресурс, който е от съществено значение за живота и оцеляването на всяко човешко същество. И все пак се превърна в продукт в деня, когато хората и компаниите започнаха да го комерсиализират, например чрез продажба на минерална вода в стъклени и пластмасови бутилки.

Но водата винаги изглежда една и съща, нали? Винаги е в течно състояние и прозрачен. И така, как различни компании могат да продават един и същ продукт, но въпреки това да убедят хората да купуват тяхната бутилирана вода вместо тази от конкуренцията?rebrand

Отговорът е: чрез създаване на марка.

Определение на марката

Можете да разглеждате марката като идеята или изображението, което хората имат предвид, когато мислят за конкретни продукти, услуги и дейности на компания, както по практичен (напр. „обувката е лека“), така и по емоционален начин (напр. „обувката обувката ме кара да се чувствам мощен”). Следователно не само физическите характеристики създават марка, но и чувствата, които потребителите развиват към компанията или нейния продукт. Тази комбинация от физически и емоционални сигнали се задейства при излагане на името, логото, визуалната идентичност или дори предаденото съобщение.

Един продукт може лесно да бъде копиран от други играчи на пазара, но марката винаги ще бъде уникална. Например Pepsi и Coca-Cola имат много сходен вкус, но по някаква причина някои хора се чувстват по-свързани с Coca-Cola, други с Pepsi.печатница ребранд

Нека илюстрираме това отново с нашия пример с водата. Продаваният продукт е вода, но за да убедят хората да закупят определена вода, компаниите разработиха различни марки вода, като Evian, Perrier, Fiji или Volvic. И всяка една от тези марки предоставя различно значение на продукта вода:
– Evian те кара да се чувстваш млад
– Perrier е освежаващо, кипящо и секси.печатница
– Водата на Фиджи е чиста, здравословна и естествена
…и така нататък.