Истанбул: Статия за пътуване

Научете за нашето водено от експерти обиколка на Истанбул. Вижте пълния ни график на обиколки с ескорт в Европа и Азия.

Трудно е да не говорим със суперлативи, когато описваме тази епична люлка на цивилизацията. Никой друг град в света не е бил обсаждан толкова много пъти, толкова много е бил желан от хората извън стените му. Никой друг град на земята не седи на два континента. Не само вековен, векове наред това беше най-мултикултурният град в Европа, по чиито улици се говореха повече от дузина езици, от италиански до персийски, от гръцки до арабски. Преди всичко това беше град, създаден за търговия, построен за бизнес.елфи турс

Създаден върху триъгълна ивица земя (районът, днес доминиран от Синята джамия и Света София), първоначалният град е бил заобиколен от вода от три страни. Това не беше срамежлива малка колония, а уверен търговски център, предназначен да управлява един от най-значимите водни пътища в света, Босфора. Контролът върху този тесен канал, свързващ Средиземно море и Черно море, гарантира политическо влияние, постоянен поток от новаторски идеи и разбира се пари под формата на трафик и данъци.почивки 2024

Плаването по Босфора днес предоставя идеална възможност да погледнете града така, както моряците биха го видели преди векове, неговите седем хълма, украсени с най-прекрасните джамии. Ежедневните разходки с лодка спират на редица точки по дължината му, като Anadolu Kavagi почти на входа на Черно море. Тук можете да напуснете ферибота, да хапнете в един от рибните ресторанти на брега и да се поразходите до разрушения замък за спиращи дъха гледки и скок на въображението назад във времето, когато Джейсън е плавал долу в търсене на Златното руно.екскурзии 2024

Днес в Турция петролните танкери се блъскат с пътнически фериботи във водите на Босфора, но техният брой е само малка част от корабите, които се стичаха към Константинопол. В османските дни петнадесет хиляди малки лодки работеха в пристанището, закривайки самите му води. Може да е било неистово, но със сигурност не е било дезорганизирано. Що се отнася до парите, градът беше строга и дисциплинирана гувернантка. В Златния рог, защитеното и превъзходно дълбоководно пристанище на столицата, лодки закотвени директно до брега, за да се разтоварят, а товарите им бяха внимателно инспектирани от чакаща армия от митнически служители, които изчислиха дължимото им мито.нова година в прага

Когато Византийската империя и разрушеният град Константинопол най-накрая паднаха от Мехмет Завоевателя и неговата османска армия през 1453 г., ударни вълни отекнаха в цяла Западна Европа и целия християнски свят. И все пак Мехмет беше мечтател. Точно както Константин направи повече от хилядолетие по-рано, основавайки отново Византия като своя нова столица, нов Рим, Мехмет беше решен да възстанови богатството на града и да го постави на още по-висок пиедестал.

Той отправи призив към хора от всички раси и религии да дойдат да живеят и работят в града. Това беше политика на отворени врати, основана на толерантност и свобода, предназначена да привлече умения, креативност и енергия. Както паша от 15-ти век съветва султана, търговията ще насочи Константинопол и Османската империя по пътя към успеха:почивки в египет 2024

„Погледнете с благоволение търговците в земята; винаги се грижи за тях; нека никой не ги тормози… защото чрез тяхната търговия земята става просперираща и от техните стоки евтиността изобилства в света; чрез тях отличната слава на султана се пренася в околните земи и чрез тях богатството в земята се увеличава.”

В рамките на няколко десетилетия цял набор от чуждестранни фирми бяха прекрачили добре дошли и отвориха магазин. Арменците процъфтяват като бижутери, занаятчии и търговци. Евреите стават успешни парфюмеристи, ковачи и банкери. Италианците бяха заети с вноса на коприна, хартия и стъкло. Дори англичаните са поканени на партито, когато през 1579 г. султан Мурад III пише на Елизабет I, приветствайки английските търговци да дойдат и да работят в неговата империя за свободна търговия.

Много от тези фирми работеха от покрития базар, построен от Мехмет Завоевателя, който все още стои в самото сърце на Големия базар в Истанбул. Все още можете да усетите нещо от гледките, миризмите и звуците на това, което трябва да е бил старият Константинопол, ако отделите малко време, за да разгледате този лабиринтен град в града. Надолу по склона към базара на подправките алеите са претъпкани с малки магазинчета и работилници, пълни със занаятчии, които се занимават със съответните си занаяти. Те дават малък намек за изобилието от стоки, които някога са идвали в имперската столица от всяко кътче на земното кълбо.туристическа агенция

Векове наред Османската империя е била посредник на света, нейните прочути търговци обединяват три континента – Европа, Африка и Азия, чак на изток до Китай. Щедростта на света не пристигна само по море. Всички пътища водеха към Константинопол. Кервани от камили и мулета до 2000 души пристигаха всеки месец, събирайки се от всички точки на хоризонта – Полша до Арабия, Франция до Персия.

Научете за нашето водено от експерти обиколка на Истанбул. Вижте пълния ни график на обиколки с ескорт в Европа и Азия.

Трудно е да не говорим със суперлативи, когато описваме тази епична люлка на цивилизацията. Никой друг град в света не е бил обсаждан толкова много пъти, толкова много е бил желан от хората извън стените му. Никой друг град на земята не седи на два континента. Не само вековен, векове наред това беше най-мултикултурният град в Европа, по чиито улици се говореха повече от дузина езици, от италиански до персийски, от гръцки до арабски. Преди всичко това беше град, създаден за търговия, построен за бизнес.elfy tours

Създаден върху триъгълна ивица земя (районът, днес доминиран от Синята джамия и Света София), първоначалният град е бил заобиколен от вода от три страни. Това не беше срамежлива малка колония, а уверен търговски център, предназначен да управлява един от най-значимите водни пътища в света, Босфора. Контролът върху този тесен канал, свързващ Средиземно море и Черно море, гарантира политическо влияние, постоянен поток от новаторски идеи и разбира се пари под формата на трафик и данъци.

Плаването по Босфора днес предоставя идеална възможност да погледнете града така, както моряците биха го видели преди векове, неговите седем хълма, украсени с най-прекрасните джамии. Ежедневните разходки с лодка спират на редица точки по дължината му, като Anadolu Kavagi почти на входа на Черно море. Тук можете да напуснете ферибота, да хапнете в един от рибните ресторанти на брега и да се поразходите до разрушения замък за спиращи дъха гледки и скок на въображението назад във времето, когато Джейсън е плавал долу в търсене на Златното руно.

Днес в Турция петролните танкери се блъскат с пътнически фериботи във водите на Босфора, но техният брой е само малка част от корабите, които се стичаха към Константинопол. В османските дни петнадесет хиляди малки лодки работеха в пристанището, закривайки самите му води. Може да е било неистово, но със сигурност не е било дезорганизирано. Що се отнася до парите, градът беше строга и дисциплинирана гувернантка. В Златния рог, защитеното и превъзходно дълбоководно пристанище на столицата, лодки закотвени директно до брега, за да се разтоварят, а товарите им бяха внимателно инспектирани от чакаща армия от митнически служители, които изчислиха дължимото им мито.

Когато Византийската империя и разрушеният град Константинопол най-накрая паднаха от Мехмет Завоевателя и неговата османска армия през 1453 г., ударни вълни отекнаха в цяла Западна Европа и целия християнски свят. И все пак Мехмет беше мечтател. Точно както Константин направи повече от хилядолетие по-рано, основавайки отново Византия като своя нова столица, нов Рим, Мехмет беше решен да възстанови богатството на града и да го постави на още по-висок пиедестал.

Той отправи призив към хора от всички раси и религии да дойдат да живеят и работят в града. Това беше политика на отворени врати, основана на толерантност и свобода, предназначена да привлече умения, креативност и енергия. Както паша от 15-ти век съветва султана, търговията ще насочи Константинопол и Османската империя по пътя към успеха:туристическа агенция elfy tours

„Погледнете с благоволение търговците в земята; винаги се грижи за тях; нека никой не ги тормози… защото чрез тяхната търговия земята става просперираща и от техните стоки евтиността изобилства в света; чрез тях отличната слава на султана се пренася в околните земи и чрез тях богатството в земята се увеличава.”

В рамките на няколко десетилетия цял набор от чуждестранни фирми бяха прекрачили добре дошли и отвориха магазин. Арменците процъфтяват като бижутери, занаятчии и търговци. Евреите стават успешни парфюмеристи, ковачи и банкери. Италианците бяха заети с вноса на коприна, хартия и стъкло. Дори англичаните са поканени на партито, когато през 1579 г. султан Мурад III пише на Елизабет I, приветствайки английските търговци да дойдат и да работят в неговата империя за свободна търговия.

Много от тези фирми работеха от покрития базар, построен от Мехмет Завоевателя, който все още стои в самото сърце на Големия базар в Истанбул. Все още можете да усетите нещо от гледките, миризмите и звуците на това, което трябва да е бил старият Константинопол, ако отделите малко време, за да разгледате този лабиринтен град в града. Надолу по склона към базара на подправките алеите са претъпкани с малки магазинчета и работилници, пълни със занаятчии, които се занимават със съответните си занаяти. Те дават малък намек за изобилието от стоки, които някога са идвали в имперската столица от всяко кътче на земното кълбо.почивки в дубай

Векове наред Османската империя е била посредник на света, нейните прочути търговци обединяват три континента – Европа, Африка и Азия, чак на изток до Китай. Щедростта на света не пристигна само по море. Всички пътища водеха към Константинопол. Кервани от камили и мулета до 2000 души пристигаха всеки месец, събирайки се от всички точки на хоризонта – Полша до Арабия, Франция до Персия.