На фона на протестите за расова справедливост през 2020 г., когато статуи на Конфедерацията из цялата страна бяха съборени, Мисисипи стана последният щат, който премахна бойното знаме на Конфедерацията от държавния си флаг.знамена и флагове

Това беше момент на разплата за митологията на Загубената кауза за Гражданската война, която доминира през по-голямата част от 20-ти век, но за визуалния художник Джейсън Патерсън работата не е свършена. Патерсън, 38-годишен чернокож мъж, чието изкуство се фокусира върху афро-американската история, е самопровъзгласяващ се за „маниак на знамена“ (по-официално, „вексилофил“) и неговата мания по знамената го е научила на нещо, което малко американци осъзнават: Редица държавни знамена все още отбелязват – както очевидни, така и косвени начини – кървавия опит за създаване на постоянно робско общество.

За Патерсън знамената не са просто изображения. „Те са представителства на хора“, каза той. „Те могат да съдържат толкова много значение.“

Преди пет години Патерсън се премести от Илинойс – той, подобно на много ентусиасти на знамето, обожава знамето на Чикаго – в Честъртаун, Мериленд, където сега е временен заместник-директор на Центъра Starr на Вашингтонския колеж за изследване на американския опит. Той обича да живее на източния бряг на Мериленд, регион, който е родил хора като Фредерик Дъглас, Хариет Тубман и аболициониста Хенри Хайленд Гарнет, на когото Патерсън нарисува неотдавнашен портрет.

Но той има една пречка: привличащият вниманието флаг на държавата има смущаваща проробска, проконфедеративна история.

Патерсън не иска да промени знамето, което е особено обичано от жителите на Мериленд. Но той не смята, че връзките му с Конфедерацията също трябва да бъдат игнорирани.знамена

Реклама
Не всяко знаме с прилики с бойното знаме на Конфедерацията има окончателна историческа връзка с отцепването или робството. Три държавни знамена – за Алабама, Флорида и Тенеси – съдържат елементи, напомнящи за бойното знаме и са приети по време на ерата на Джим Кроу, но иначе липсват исторически доказателства за умишлена връзка.

Но седем държавни знамена, включително това на Мериленд, имат документирани връзки с Конфедерацията и бялото превъзходство. Ето ги, подредени от най-малко до най-очевидно.

Калифорния

През юни 1846 г. няколко дузини американски мъже в тогавашния мексикански регион Алта Калифорния превзеха невъоръжен форт в Сонома и издигнаха знаме, изрисувано с червена звезда, мечка гризли и думите „Република Калифорния“. Някои от тях може би бяха малко пияни.flag flag

Няколко седмици по-късно американска военноморска ескадра се появи в Монтерей и нейният объркан командващ офицер вдигна звездите и ивиците и поиска Калифорния за Съединените щати. „Bear Flaggers“ свалиха знамето си и четири години и война с Мексико по-късно Калифорния се присъедини към Съюза като свободна държава, което означава, че робството е забранено. Десетилетия по-късно, в началото на 20-ти век, версия на знамето на мечката става държавно знаме на Калифорния.

И така, какво общо има всичко това с Конфедерацията?

Първо, Калифорния може да е била свободен щат на хартия, но не беше на практика. Много от ранните му американски заселници са били южняци, които са били проробници, които са довели със себе си поробени хора, а други са поробили местното население там, включително повечето от Bear Flaggers, според историка Jean Pfaelzer в нейната неотдавнашна книга „Калифорния, робска държава“. Поробителите са използвали робски труд в златните мини, рекламирали са търгове за роби във вестниците и са полагали големи усилия, за да скрият от своите човешки вещи, че всъщност са законно свободни. Многобройни записи показват, че калифорнийските аболиционисти купуват поробени хора, за да им дадат свободата, която вече е трябвало да имат.знаме по собствен дизайн

Калифорнийско робство: Репарациите се изучават от държавната работна група

Когато нацията изпадна в гражданска война, калифорнийците бяха яростно разделени и редица общности развеяха неизползваното знаме на мечка, за да изразят подкрепата си за отцепването и робството. Някои дори предложиха тихоокеанските държави да се разделят и да създадат своя собствена нация.

През 1911 г. дизайнът на знамето на мечката става официално държавно знаме и този ход отново е опетнен с расизъм, пише журналистът Алекс Абела в публикация от 2015 г. за Los Angeles Times. Знамето беше възродено отново от Местните синове на Златния Запад, братска група, състояща се само от бели, която прокарваше антиазиатски имиграционни закони и чийто президент написа през 1920 г., „Калифорния беше дадена от Бог на бели хора и с Божията сила ние искаме да го запазим така, както Той ни го е дал.” Законодателят, който въвежда законодателството за знамето през 1911 г., е бил член на групата, според Абела, и е предложил антиазиатско законодателство на същата законодателна сесия.flagflag.bg

„Време е Калифорния да свали това знаме“, написа Абела. „Подобно на конфедеративния кръст на Св. Андрей, знамето на мечката е символ, чието време е дошло и е отминало.“