Полирането е популярна техника в детайлизирането на автомобили, но кога трябва да го правите? В тази статия ще разгледам три случая, когато е необходимо полиране на автомобил, и правилния ред за използване на политура в процеса на детайлиране на автомобила.

Бърз отговор
Политурата за автомобили трябва да се използва след обеззаразяване на автомобила с помощта на clay bar и е необходима преди нанасянето на керамично покритие. Политурата трябва да се използва за отстраняване на леки дефекти и повишаване на блясъка. Важно е да не се прекалява с употребата на полиращ препарат, тъй като това води до прекомерно отстраняване на прозрачното покритие.

Какво представлява политурата за автомобили?
Политурата за автомобили е абразивна течност, която се използва за отстраняване на тънък слой от прозрачната боя. Тя може да се нанася ръчно или с помощта на полираща машина с двойно действие. Функцията се използва за отстраняване на леки дефекти, повишаване на блясъка, а в някои случаи и за подготовка на повърхността за керамично покритие.

Политура и восък не са едно и също нещо. Политурата е абразив, а восъкът е неабразив, Восъкът се използва за защита на лаковото покритие от околната среда, а политурата се използва за повишаване на блясъка чрез изрязване на слой боя за отстраняване на леки драскотини. Ваксирането трябва да се извършва след полирането.

Процесът на детайлизиране
Стъпките, свързани с детайлизирането на автомобила, са следните:

Измиване
Обеззаразяване
Полиране
Защита на боята, напр. вакса, уплътнител или керамично покритие
Полирането трябва да се извърши след обеззаразяването, за да се гарантира, че боята е добре почистена, преди да се направи опит за отстраняване на прозрачното покритие. Това не само прави процеса по-ефективен, но и предотвратява повреди, които могат да бъдат нанесени по време на етапа на полиране.

Например, ако полировката измести твърди замърсявания от лаковото покритие, например катран, железни отломки или дървесни сокове, тя ще ги вкара в боята и ще предизвика драскотини, вместо да ги отстрани.

Полирането трябва да се извършва преди нанасяне на защита на боята, например восък или керамично покритие. Тъй като полирането е абразивно вещество, използването му след нанасяне на восък или покритие ще премахне защитата, така че то трябва да се извърши преди това или ще трябва да се нанесе нова защита.

  1. Премахване на светлинни дефекти и подобряване на блясъка
    Една от основните причини, поради които повечето хора полират автомобила, е да отстранят дефекти като леки следи от завихряне и драскотини. Политурата е абразивна течност, така че премахва тънък слой от прозрачното покритие (боята), за да изравни повърхността и да отстрани дефектите.

Полирането повишава гланца и блясъка на лаковото покритие, като създава по-плоска повърхност, която позволява на светлината да се отразява по-равномерно.

Полиращите препарати са слаби абразиви, така че не могат да премахват ефективно по-дълбоки драскотини от прозрачното покритие. В този случай вместо тях е необходим препарат. Това е по-агресивен вид течен абразив от политурата, който по-бързо отстранява слоя боя. Комбинираните препарати, както и политурите, могат да се нанасят ръчно или машинно.

Написал съм пълна статия за разликите между препаратите и политурите тук.

Полиращите препарати често се използват след полиране, за да се усъвършенства боята до огледален завършек, тъй като полирането може да остави известно „замъгляване“ след себе си, тъй като е по-агресивен абразив.

  1. След използване на глина
    Често срещана практика е да се полира автомобилът след използване на глинен бар. Глината е абразивна, така че ще остави някои драскотини, вихри и петна след себе си. Полирането се използва за отстраняване на тънкия слой повредена прозрачна боя, за да се премахнат тези дефекти и да се повиши нивото на блясък.

Глирането трябва да се извършва преди полирането по две причини:

Глината създава дефекти, които трябва да бъдат отстранени с полирането.
Полирането без предварителна обработка с глина всъщност ще доведе до появата на дефекти, вместо да ги отстрани.
Глината се използва, за да направи грубото безцветно покритие отново гладко, като премахва замърсяванията, които са се свързали с безцветното покритие, включително железни отломки, водни петна, дървесен сок и катран. Ако те не бъдат отстранени преди полирането, политурата ще ги разнесе. Така че, когато нанасяте политурата, всъщност втривате тези замърсявания в боята, което води до следи от завихряне.

Трябва ли да го правите всеки път?

Повечето потребители на детайли почистват автомобилите си с глина около веднъж годишно, така че е необходимо да полират всеки път след това.

За да се отстранят всички дефекти, причинени от използването на глина върху автомобила, е необходимо да се полира лаковото покритие. Това ще изравни прозрачното покритие, като премахне слоя повредена боя, следователно ще отстрани дефектите, причинени от глината.

Ако можете да се примирите с дефектите, причинени от глината, не е необходимо да полирате. Тъй като полирането всъщност премахва слой боя, има ограничение колко пъти можете да го направите, преди да свърши прозрачният лак (повече за това малко по-късно).

Има и някои добри практики, които трябва да се използват при полиране, за да се сведат до минимум щетите, нанесени от глината. Разгледайте статията ми за глинените барове за някои съвети.

Можете също така да използвате глазура вместо нея, за да прикриете дефектите, причинени от глината, вместо да ги отстраните напълно.

  1. Преди нанасяне на керамично покритие
    Преди нанасянето на керамично покритие трябва да се използват полиращи препарати, за да се подготви боята правилно. Керамичните покрития трябва да се свържат с гола, чиста боя, за да издържат възможно най-дълго. Полиращите препарати отстраняват слоя безцветно покритие, за да се разкрие свеж и чист слой, който може да бъде покрит.

Керамичните покрития са форма на защита на боята, подобно на восъците и уплътнителите, с тази разлика, че образуват много по-защитен и издръжлив слой. Керамичните покрития издържат средно между 2 и 5 години, докато ваксите и уплътнителите обикновено издържат само няколко месеца, евентуално до една година, когато се използва уплътнител.

Съществуват две основни причини за полиране преди използването на керамично покритие:

Полирането изравнява прозрачното покритие, за да се разкрие нов слой, към който покритието ще се свърже правилно.
Полирането премахва леките вихри и драскотини, за да се повиши блясъкът, който се запазва от покритието.
След като веднъж сте нанесли керамично покритие, то се отстранява много трудно (полирането всъщност е най-ефективният метод за отстраняване). Така че не искате да го нанасяте върху драскотини и следи от вихри, защото няма да можете да поправите и тях, след като покритието е нанесено. Ето защо е най-добре да приведете боята във възможно най-добро състояние, преди да използвате каквито и да било покрития.

Восъколеене и полиране
В началото на статията споменах, че политурите и ваксите не са едно и също нещо, но исках да отговоря на няколко въпроса, които може би все още имате относно двата продукта и използването им заедно.

Можете ли да използвате вакса, без да полирате?

Не е проблем да се ваксира автомобил, който не е бил полиран. Восъците трябва да се нанасят върху чиста боя, в идеалния случай върху боя, върху която вече няма съществуваща защита, като например восък или уплътнител, но не е необходимо да бъде полирана. Въпреки това, ако първо полирате, ще удължите трайността на ваксата.

Восъците ще се справят добре и с неполирана боя, тъй като са предназначени да издържат само няколко месеца. Както споменах по-рано, полирането може да се извърши само толкова пъти, преди да се изчерпи боята, така че извършването му преди ваксирането всеки път не е най-доброто нещо за дълготрайността на лаковото покритие. Восъците се нанасят много по-лесно, отколкото прозрачното покритие!

Може ли да се ваксира автомобил веднага след полиране?

Ако планирате да ваксирате автомобила след полиране, това трябва да стане възможно най-скоро. Това предотвратява утаяването на прах върху автомобила, който може да причини следи от завихряне, ако отгоре се нанесе восък. Полирането премахва цялата защита на боята, така че восъкът трябва да се нанесе скоро след това, за да се гарантира, че автомобилът е защитен.

Трябва ли винаги да се нанася вакса след полиране?

Винаги трябва да нанасяте някаква форма на защита на боята, напр. вакса, уплътнител или керамично покритие, след като сте използвали политура. Полиращите препарати не защитават лаковото покритие и ще премахнат всяка съществуваща защита на боята. Нанасянето на восък, уплътнител или покритие след това гарантира, че автомобилът е защитен от околната среда.

Кога да не полирате
Полирането не трябва да се извършва като част от рутинната работа и трябва да се извършва само при необходимост. Полиращите препарати отстраняват слоя прозрачна боя, така че могат да се използват само ограничен брой пъти, преди да свършат.

За да определите дали е безопасно да полирате автомобила, можете да използвате уред за измерване на дълбочината на боята. Написах повече за това в статията си за това колко пъти можете да полирате автомобил.

Машинното полиране е по-агресивно от ръчното, затова трябва да се използва по-пестеливо. Все пак трябва да се внимава, особено при по-стари автомобили.

Можете да използвате глазура като алтернатива на полирането. Глазурите по-скоро запълват дребни дефекти, отколкото да ги отстраняват. Визуалното им въздействие е много сходно с това на полирането, но резултатите са само временни. Ако искате да научите повече за глазурите и защо са толкова полезни, вижте пълното ми ръководство за глазури за автомобили.

проверка на винетка

винетки

винетки цени